Installáció
Az alkotás mind a Bástya utca, mind a Várkörút felől látható. A kompozíció a Bástya utca felé eső részen, közvetlenül a múzeum fala mellett került felállításra. Érdekes, hogy a művész a fémet úgy hajlította meg, ahogy a ruhaanyagok simulnak-hajlanak, mint mikor a mosás után a szárítókötélen száradnak a ruhák. Ez a motívum – a leplek megcsúszott geometriája, szabályos öblei – a művész több művén, 'installációján' visszaköszön.
A forrás a kiállítás évének 1998-at tüntet fel, de miután a kiállítás záró napja december 31. volt, így csak ezt követően kerülhetett sor a tényleges felállításra a múzeum kertjében.
Az alkotás címének elsődlegesen a Magony Imre: Székesfehérvár szobrai című könyvében megjelölt 'Installáció' nevet jelöltem, a másik hivatkozott forrás 'Nedves installáció' megnevezését hozzáfűztem. A kiállításon elhelyezett 'Nedves installáció' feltehetőleg a művésznő fehér anyagokból készült műve volt, alatta edényekkel, ezt a művét a világ több pontján is bemutatta. A múzeumkertben felállított mű valószínűleg ennek egy fémből készült variációja, mely így tartós formában mutatja meg azt a világot, melyet az alkotó láttatni szeretett volna.
Forrás: Magony Imre: Székesfehérvár szobrai, 63. o.
Kovalovszky Márta: Ana Lupas kiállítása, forrás: http://www.c3.hu/scripta/balkon/98/12/10kova.htm
----
Nos, elég érdekes dolgot tudtam meg az alkotásról. Mivel nem volt egyértelmű, hogy a kiállításon felállított „Nedves installáció” került-e kiállításra a múzeumkertben, kérdésemmel megkerestem a múzeumot, ők voltak olyan kedvesek, és megadták nekem a cikk írójának elérhetőségét. Így közvetlenül tőle tudtam meg a választ, mely egyrészt igazolta gondolatomat, hogy nem ez az alkotás volt a kiállítóteremben, másrészt felfedte, hogy az alkotás anyaga nem fém, hanem zsákvászon, amit valószínűleg aszfalttal kent be a művésznő, ezzel merevítette.
Kovalovszky Márta volt olyan kedves, és leírta, hogy a kiállítóteremben bemutatott alkotás – Nedves Installáció – két fal közé kifeszített fehér vásznakból állt, alattuk lavórok, vödrök, edények, voltak elhelyezve, mindegyikben valami vörös festék nyoma látszott. A vásznak nem voltak nedvesek, de úgy nézett ki, mintha vér csöpögött volna az edényekbe. A múzeumkertben felállított művet pedig Ana Lupas (1940- ) kifejezetten a múzeum számára készítette. A levélből azt is megtudhattam, hogy a művésznő időnként eljön, és ellenőrzi művét, hogy miképpen állja az időjárás viszontagságait.
Az alkotás nevére egyértelműen igazolta a cikk írója, hogy „Installáció”, ám az anyagában tévedett a forrás, és mivel „fémes” hatása van a műnek, én ezt el is fogadtam. Mindkét adatot javítom.
"Installáció" c. alkotás fotói
Felhasználási jogok
Vízjel nélküli változatra van szükséged? A megadott felhasználhatóságtól eltérően használnád a fájlt? Kérj egyedi engedélyt a feltöltőtől!
"Installáció" c. alkotás fotói
Felhasználási jogok
Vízjel nélküli változatra van szükséged? A megadott felhasználhatóságtól eltérően használnád a fájlt? Kérj egyedi engedélyt a feltöltőtől!
"Installáció" c. alkotás fotói
Felhasználási jogok
Vízjel nélküli változatra van szükséged? A megadott felhasználhatóságtól eltérően használnád a fájlt? Kérj egyedi engedélyt a feltöltőtől!
"Installáció" c. alkotás fotói
Felhasználási jogok
Vízjel nélküli változatra van szükséged? A megadott felhasználhatóságtól eltérően használnád a fájlt? Kérj egyedi engedélyt a feltöltőtől!
"Installáció" c. alkotás fotói
Felhasználási jogok
Vízjel nélküli változatra van szükséged? A megadott felhasználhatóságtól eltérően használnád a fájlt? Kérj egyedi engedélyt a feltöltőtől!
"Installáció" c. alkotás fotói
ƒ30/10 • 1/700 • ISO64
Felhasználási jogok
Vízjel nélküli változatra van szükséged? A megadott felhasználhatóságtól eltérően használnád a fájlt? Kérj egyedi engedélyt a feltöltőtől!
"Installáció" c. alkotás fotói
ƒ560/100 • 1/400 • ISO100
Felhasználási jogok
Vízjel nélküli változatra van szükséged? A megadott felhasználhatóságtól eltérően használnád a fájlt? Kérj egyedi engedélyt a feltöltőtől!