Barry Parker bemutatása
Barry Parker 1942-ben született a Michigan állambeli Cass Cityben. Itt Detroit külvárosaiban nőtt fel. 1964-ben végzett a Michigani Egyetemen, tanulmányait a Massachusettsi Egyetem folytatta. 1967-ben végzett. Utána két évig tanított a St. Cloud State College Minnesota, majd 10 évig az Edinboro State University intézményeiben. 1980 óta él Philadelphia-ában. Azóta tanít a helyi egyetemen, a Képzőművészeti Tanszék vezetője.
Az elmúlt 15 évben, több, mint 10 önálló kiállítása volt New Yorktól Budapestig. Megszervezte és vezeti, működteti a Grounds for Sculpture szoborparkot. Kapcsolatot alakított ki a szoborpark és a Magyar Szobrász Társaság között. 1996-tól többször járt Magyarországon. Önálló kiállítása többször volt Budapesten. 2000-ben részt vett a Dunaújvárosi Acélszobrász Alkotótábor munkájában. Akkor született a Mátyás gyűrűje című alkotása. Monumentális (520x240x520 cm) hengerelt acél, öntött, kovácsolt acél szobor.
A szobor Mátyás királyunk emlékét idézi. Hazánk történelmét kicsit is ismerõ, bármely érdeklõdõ, laikus szemlélõ a mű meghatározó momentumait azonnal felismerheti. (Holló
csõre benne a gyűrűvel, a fekete seregre utaló pajzsok,vagy távolabbról szemlélve a kettõ együtt hatásában a püspöksüvegre utalás.)
Parker 2000. év végén a New Yorkban havonta megjelenő szobrászati világlap, a Sculpture hasábjain számolt be az alkotó táborról, a művésztelep tapasztalatairól.
(fordítás) "„A szobrászokat pályáztatással választják ki, és arra számítanak, hogy négy vagy öt hétig dolgozzanak a gyárban azért, hogy elkészítsék felügyelet mellett, segítséggel
műalkotásuk összeállítását. Azt vállalják, hogy mindegyikük egy-egy nagyobb méretű acélszobrot készít, amelyet véglegesen a város szoborparkjában helyeznek el.
Néhány kisebb munkát pedig az alkotótelep zárásaként rendezett kiállításon a városi galériában mutatnak be." "… Kevesebb, mint egy hónappal a szimpózium kezdete után a kész munkákat elhelyezték a parkban, csatlakozva az elõzõ szimpóziumokból származó 50 szoborhoz. A szoborpark a város épületei és a Duna között helyezkedik el. Eredetileg a partfal teraszosítva lett azért, hogy megakadályozzák a korábbi függõleges
part továbbomlását. Mára a táj kertivé alakított földdarabok különbözõ magaslataikkal kiváló helyszínek a nyilvános szobrászat számára.”
Barry Parker a motívumok halmazával fejezte ki mondanivalóját. Műveit szemlélve egy organikus világ körvonala tűnhet szemünkbe, ahol Parker a mesélő. A “Mátyás gyűrűje” azt a benyomást kelteti bennünk, mintha már láttuk volna ezt a szobrot valahol.
Az elmúlt 15 évben, több, mint 10 önálló kiállítása volt New Yorktól Budapestig. Megszervezte és vezeti, működteti a Grounds for Sculpture szoborparkot. Kapcsolatot alakított ki a szoborpark és a Magyar Szobrász Társaság között. 1996-tól többször járt Magyarországon. Önálló kiállítása többször volt Budapesten. 2000-ben részt vett a Dunaújvárosi Acélszobrász Alkotótábor munkájában. Akkor született a Mátyás gyűrűje című alkotása. Monumentális (520x240x520 cm) hengerelt acél, öntött, kovácsolt acél szobor.
A szobor Mátyás királyunk emlékét idézi. Hazánk történelmét kicsit is ismerõ, bármely érdeklõdõ, laikus szemlélõ a mű meghatározó momentumait azonnal felismerheti. (Holló
csõre benne a gyűrűvel, a fekete seregre utaló pajzsok,vagy távolabbról szemlélve a kettõ együtt hatásában a püspöksüvegre utalás.)
Parker 2000. év végén a New Yorkban havonta megjelenő szobrászati világlap, a Sculpture hasábjain számolt be az alkotó táborról, a művésztelep tapasztalatairól.
(fordítás) "„A szobrászokat pályáztatással választják ki, és arra számítanak, hogy négy vagy öt hétig dolgozzanak a gyárban azért, hogy elkészítsék felügyelet mellett, segítséggel
műalkotásuk összeállítását. Azt vállalják, hogy mindegyikük egy-egy nagyobb méretű acélszobrot készít, amelyet véglegesen a város szoborparkjában helyeznek el.
Néhány kisebb munkát pedig az alkotótelep zárásaként rendezett kiállításon a városi galériában mutatnak be." "… Kevesebb, mint egy hónappal a szimpózium kezdete után a kész munkákat elhelyezték a parkban, csatlakozva az elõzõ szimpóziumokból származó 50 szoborhoz. A szoborpark a város épületei és a Duna között helyezkedik el. Eredetileg a partfal teraszosítva lett azért, hogy megakadályozzák a korábbi függõleges
part továbbomlását. Mára a táj kertivé alakított földdarabok különbözõ magaslataikkal kiváló helyszínek a nyilvános szobrászat számára.”
Barry Parker a motívumok halmazával fejezte ki mondanivalóját. Műveit szemlélve egy organikus világ körvonala tűnhet szemünkbe, ahol Parker a mesélő. A “Mátyás gyűrűje” azt a benyomást kelteti bennünk, mintha már láttuk volna ezt a szobrot valahol.
Bejegyzés megtekintés: